Składniki:

porcja dla 2 osób

  • 4 średniej wielkości ziemniaki
  • 4 jajka
  • czubata łyżka świeżego posiekanego tymianku cytrynowego
  • 110 g pora
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • ⅓ łyżeczki pieprzu
  • ¼ łyżeczki soli

Sposób przygotowania:

Ziemniaki ugotuj w mundurkach i wystudź. Połowę ziemniaków rozgnieć widelcem, a drugą połowę pokrój w kostkę. Na łyżce oleju podsmaż pokrojonego pora wraz z ząbkiem czosnku i dodaj go do ziemniaków. Następnie, do kartofli dodaj jajka, sól, pieprz, tymianek. Na patelni o średnicy 20 cm podgrzej łyżkę oleju i przelej zawartość patelni na drugą patelnię. Całość smaż na małym ogniu przez około 3-4 minuty, a następnie przełóż tortillę na drugą stronę (sposób: przykryj patelnię talerzem i obróć patelnię następnie przełóż z talerza odwróconą tortillę na patelnię) i smaż przez kolejne 3 minuty.

TIP: Do tortilli użyj ziemniaków typu C – mączystego. Te ziemniaki zawierają najwięcej skrobi, są najbardziej sypkie i najmniej wilgotne (najbardziej suche). Łatwo się rozpadają i najbardziej pasują do kopytek, puree, placków, knedli czy pyz.